LIFE

" ما هو الهدف من الحياة؟ الإسلام يجعل من الواضح أن على المسلم ، منذ البداية ، أن الغرض من الحياة هو دائم إلى الله عز وجل عبادة. وينبغي لنا أن نعرف أن السبيل الوحيد لخلاصنا في الدنيا والآخرة في معرفة الرب الذي خلقنا ، يؤمنون به ، وعبادته وحده "


~~~what is the aim of life? Islam makes it clear to the Muslim, from the very beginning, that the permanent purpose of life is to worship Allaah. We should know that the only way for our salvation in this life and in the Hereafter is to know the Lord who created us, believe in Him, and worship Him alone~~~

Followers

Thursday, July 30, 2009

12 Julai 2009~~

Ya Allah..anugerahkan rahmat dan kesejahteraan yang sempurna ke atas penghulu kami Nabi Muhammad, yang dengan berselawat ke atasnya...............

terhurai apa yang tersimpul, terlepas daripada segala kesusahan, juga tertunai segala hajat, dan tercapai segala keinginan, dan akhir hayat yang baik, dan dicurahkan rahmat, hasil keberkatan wajahnya, yang mulia,

...........................kerahmatan dan kesejahteraan yang sempurna Engkau anugerahkan jua Ya Allah ke atas keluarga dan sahabatnya dengan kiraan setiap kerdipan mata, juga hembusan nafas dan setiap bilangan ilmu yang ada bagi-Mu...

Salam perjuangan buat semua....


Alhamdulillah syukur yang tak terhingga aku panjatkan ke hadrat ILAHI kerana masih lagi menghembuskan roh ke dalam jasadku yang hina ini.


Subhanallah…

Alhamdulillah…

Allahuakbar…


Alhamdulillah dapat lagi diri ini memuji yang yang ESA.. rasanya tidak lewat lagi bagi ku untuk mencoretkan sedikit bingkisan hidupku sempena hari lahirku yang ke 19. Subhanallah.. rupanya usia semakin singkat, tidak sedar diri ini akan peredaran masa yang begitu pantas meninggalkanku..sehinggakan rasa baru sahaja menamatkan zaman persekolahan.. masa-masa yang lalu tidak akan kembali lagi menemui ku untuk kali keduanya. Namun, masa-masa yang mendatang belum tentu bagiku untuk menemuinya. Mungkin diri ini terbujur kaku sebelum usia mencapai 20 tahun atau lebih awal dari tu.. semuanya ketentuan Allah. Allah yang menentukan hidup dan mati setiap makhlukNYA. Dalam meniti usia 19 tahun ini, mungkin terlalu banyak dosa yang telah aku lakukan. Namun, berapa kalikah aku bertaubat??? Diri ini hina sekali, begitu angkuh di hadapan al-Khaliq. Aku hanyut, aku alpa, aku leka, aku lalai dengan nikmat yang diberi pinjam olehNya. Begitu sedikt aku bersyukur memuji yang ESA dengan nikmat yang aku dapat sekarang.. subhanallah, begitu jahilnya diri ini.



Hmm, sempena hari lahirku yang ke 19 ini, banyak ucapan yang aku terima daripada sahabat2ku, dan yang paling penting dari keluargaky.. aku menerima mesej daripada sahabat2ku..terutama dari roomate ku sendiri walaupun pada ketika itu aku berada di perak bersama teman sekelasku.. dan terima kasih banyak2 kepada rakan sekelasku seramai 18 orang yang mengucapkan selamat hari lahir kepada ku dalam bas..tipa-fara-ainul-bela-fizah-yani-ati-rabi-kak ezzah-kak wani-izah-abg wadi-farid-ke`ot-paan-leman-naim dan syam...syukran ya untu ucapan kamu semua…


Selepas itu, aku banyak lah menerima mesej2 daripada kawan2 yang lain mengucapkan selamat kepadaku. Namun,yang paling membuatkan aku terharu dan gembira adalah mendapat ucapan dari seseorang yang amat aku sayang. Amat aku kasihi. Jika dibandingkan dengan dunia dan seisinya, aku tidak rela kehilangannya buat selama-lamanya. Seseorang yang cukup bermakna buat diri ini. Orang yang mengandungkan ku 9 bulan 10 hari, menjaga dan membesarkanku sejak dari kecil lagi. Orang ayang aku maksudkan itu ialah ummiku. Ya ummiku. Aku takkan lupakan jasa ummi dan walidku, mereka banyak berkorban untukku. Takkan aku lupakan semua pengorbanan mereka. Insya’allah akan aku tunaikan…


Dan untuk sahabat2 yang lain, terima kasih banyak aku ucapkan atas ucapan yang diberikan padaku ini. Sekian dahulu bingkisan hidupku untuk kali ini.. insya’allah akan di coretkan lagi pada masa mendatang jika diberi ruang dan kesempatan..


No comments: