LIFE

" ما هو الهدف من الحياة؟ الإسلام يجعل من الواضح أن على المسلم ، منذ البداية ، أن الغرض من الحياة هو دائم إلى الله عز وجل عبادة. وينبغي لنا أن نعرف أن السبيل الوحيد لخلاصنا في الدنيا والآخرة في معرفة الرب الذي خلقنا ، يؤمنون به ، وعبادته وحده "


~~~what is the aim of life? Islam makes it clear to the Muslim, from the very beginning, that the permanent purpose of life is to worship Allaah. We should know that the only way for our salvation in this life and in the Hereafter is to know the Lord who created us, believe in Him, and worship Him alone~~~

Followers

Friday, February 12, 2010

cebisan kenangan~~

Salam hmm setelah sekian lame jgkla menyepi..blog ni di update kembali huhu.. disebabkan masa terlaluu mencemburui sy..sy xde ms nk mengupdate blog ini..=)tpi alhamdulillah now da mse la... Rasa macam punya rumah tapi tak berpenghuni. Rasa macam punya duit tapi tak dikongsi or kereta tanpa pemandu ….sini sy nk kongsi satu lirik lagu y bermakna bgiku..~~=)

cebisan kenangan

ukhwah yang terbina persis sekuntum bunga
meski pun kini kita terpisah demi kasih-Nya
namun cebisan kenangan kita
sentiasa bermain di bayangan mata
detik waktu yg berlalu
menjadi memori kau dan aku

sewaktu kita bersama saling setia menimba ilmu
tanpa mengenal erti penat jemu
ingatkah kau lagi
kita bersama memijak onak duri
ditanah gersang mengutip semangat suci
kini segalanya tersurat dalam sanubari

bersabarlah dengan ketetentuan-Nya
ada rahmat yg tersembunyi
bertemu berpisah kerana Allah
lumrah kehidupan insan beriman
moga saat nan indah
ku harap berulang lagi

-Ammar-


- actlly lagu ni khas buat sume teman2 seperjuanganku yg sekarang ini masing2 tengah bertungkus lumus menamatkan pengajian dlm bidang masing2...rasa rindu lak ngan kenangan zaman2 dulu masa zaman2 kat sekolah.....tapi entahlah knp sy lbh rindukan zaman2 masa form 4 & 5. ...lucu kan masa tu..hati kita sentiasa rasa ceria ngan gelak tawa dan tak fikirkan ttg hal2 lain kerna matlamat kita hanya satu iaitu SPM,...=)

zmn sekolah mmg best..seronok sgt2 tpi setiap org pasti akan meninggalkan zmn tu kan..dulu dunia kita hanya dgn teman2 seperjuangan,kita hidup bagaikan keluarga, gelak tawa riang,tangis kita krn gembira, kita tak menangis krn cinta, tak perlu menangis krn terluka. hidup kita warna warni.tp skrg bila dh semakin dewasa hati kita sering shja terluka, tangis kita bkn lagi krn gembira..”

mmg mcm itulah nama pn lumrah hidup ..kehidupan kita berteman.semakin kita dewasa macam2 yang akan kita tempuh dan lalui.macam2 pengalaman samada yg mengembirakan atau yg menyedihkan akan kita lalui atau yg kita lihat.itulah hidup.Dan terkadang dalam kita melangkah kita diuji dengan ujian yang terasa sungguh berat sehingga kita terduduk dan menangis. Ya Allah Peritnya terasa… Ujian itu tarbiyyah, sabar itu indah! Tiada erti sebuah keyakinan tanpa disertakan amalan, Tiada erti sebuah akidah jika ia tidak mampu membawa manusia untuk merealisasikan dan berkorban deminya...itulah hidup berteman...

tetapi teman,ketahuilah bahawa Allah tidak akan menguji hambanya melebihi kemampuan hambanya itu sendiri. If Allah grants your prayers,He is increasing your faith.If He delays,He is increasing your patience.If not,He know you can handle it!kita kne ingt kate2 tu dlm melalui liku2 kehidupan ini!!

Aduhh c telebih feelin plak mlm ni huhu..xpela..bkn slalu kn..??huhuhu..walauapapun kawan2,kita sentiasa ada KITA, kita sentiasa ada ALLAH.. jangan sedih2 k.. Aku tahu mereka akan tinggal kenangan dalam hidup aku,kalau tidak sekarang,mungkin nanti.Tapi, apa yg aku amat harapkan,biarlah perpisahan itu berlaku didunia,namun tidak diakhirat kelak..moga2 kita akan ditemukan kembali disana...

“Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dari kesulitan dan kesedihan.Aku berlindung kepada Engkau dari kelemahan dan kemalasan.Aku berlindung kepada Engkau dari kekikiran dan berhati pengecut.Aku berlindung kepada Engkau dari terbelit hutang dan tertindas org lain.”

(hadith riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

wassalam(^_^)



4 comments:

sukasukisakan said...

wahh..yana...denga lagu amar, tetibe plak windu zaman dulu..;(

yana said...

yup btol2....rindu oopp hukhuk

Anonymous said...

best..=)...walaupun xde kene mengena...tpi pe yg dikatakan tu betol...zaman sekolah zaman yg best...saya pown sama..time form 4 n 5..paling best...

yana said...

kn2...huhuhu xpela xde kne mngena pn...sbb smue ni org alami..=)