LIFE

" ما هو الهدف من الحياة؟ الإسلام يجعل من الواضح أن على المسلم ، منذ البداية ، أن الغرض من الحياة هو دائم إلى الله عز وجل عبادة. وينبغي لنا أن نعرف أن السبيل الوحيد لخلاصنا في الدنيا والآخرة في معرفة الرب الذي خلقنا ، يؤمنون به ، وعبادته وحده "


~~~what is the aim of life? Islam makes it clear to the Muslim, from the very beginning, that the permanent purpose of life is to worship Allaah. We should know that the only way for our salvation in this life and in the Hereafter is to know the Lord who created us, believe in Him, and worship Him alone~~~

Followers

Thursday, November 17, 2011

ya Allah kuatkanlah hatiku...

Ya Allah, semoga segala apa yang terjadi walau sepahit mana pun ia melekat dihatiku, 
jadikanlah ia kenangan yang terindah dalam hidupku.
Ya allah,, bagi aku kekuatan.. 
Bagi aku kemampuan.. 
Kuatkan iman aku ya Allah.
 kuatkan agama ku ya Allah..
 Sekiranya aku terkeluar dari landasan mu.. 
Bagi la aku petunjuk mu ya Allah.. 
ya Allah..Jadikan aku sbagai hamba mu yang soleh 
ya Allah.. dekat kan hati ku dengan hati mu ya Allah.. 
ya Allah ya Tuhanku.. 
Berikan la cahaya di setiap ...
percakapan ku.. perbuatan ku.. pergerakan ku.. 
cahaya ....di setiap nadiku.. di setiiap denyutan jantung ku.. 
cahaya di penglihatan ku. pndengaranku.. 
cahaya mu di kiri ku.. kanan ku.. atas ku.. bawah ku.. depan ku dan di belakang ku.. 
ya Allah temukan lah aku dgn seorang sahabat yang sejati ya Allah.. 
sahabat yang boleh menerima baik dan buruk ku ya Allah.. 
berikan aku kekuatan ya Allah dalam mnghadapi dugaan mu di muka bumi ini.. 
berikan aku ketabahan hati ya Allah.. 
kuatkan la mental dan fizikal ku dalam kehidupan yang akan aku lalui ini..
 ya Allah..
 betapa hinanya diri aku di mataMu.. 
betape banyakny dosa yg telah aku lakukan.. 
sesungguhnya aku seorg yang tersangat hina.. 
aku bermohon ya Allah.. 
kau hapuskan lah segala halangan yang menghalang doa ku di terima engkau ya Allah..
 sesungguhnyaa engkau maha mendengar.. 
dengarkan rintihan hati seorang hambaMu yang hina dan lemah tanpa engkau di sisi..
Amin..

No comments: