LIFE

" ما هو الهدف من الحياة؟ الإسلام يجعل من الواضح أن على المسلم ، منذ البداية ، أن الغرض من الحياة هو دائم إلى الله عز وجل عبادة. وينبغي لنا أن نعرف أن السبيل الوحيد لخلاصنا في الدنيا والآخرة في معرفة الرب الذي خلقنا ، يؤمنون به ، وعبادته وحده "


~~~what is the aim of life? Islam makes it clear to the Muslim, from the very beginning, that the permanent purpose of life is to worship Allaah. We should know that the only way for our salvation in this life and in the Hereafter is to know the Lord who created us, believe in Him, and worship Him alone~~~

Followers

Tuesday, July 14, 2009

Apa Alasan Muslimah Untuk Tidak Menutup Aurat?

Seringkali kita menjadikan pakaian sebagai alasan yang menghalang sesuatu kerja dilaksanakan dengan sempurna sehinggakan banyak peraturan yang ditetapkan, kononnya untuk kemudahan bersama. Contohya:

1- Dalam bidang sukan, para atlet diwajibkan memakai baju yang sesuai dengan peraturan yang digariskan. Memakai seluar pendek dan baju ketat, terutamanya yang menampakkan aurat wanita, dianggap sebagai dapat membantu sang atlet berlari dengan lebih pantas... Buktinya, alasan ini meleset sama sekali apabila seorang muslimah dari Bahrain telah mendapat tempat pertama dalam acara pecutan semasa Sukan Asia Edisi yang terkini. Sedangkan umum sudah mengetahui bahawa pakaian yang dipakai oleh Ruqayyah al-Ghasara sudah jelas menutup aurat dari ujung rambut, hingga ke hujung kaki.



2- Seorang staf di sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur telah diberhentikan kerja hanya kerana beliau tidak bersetuju dengan undang-undang larangan memakai tudung. Persoalannya,
adakah dengan memakai tudung, maka kerja kita akan terganggu?



Di Iran, polis wanita juga diwajibkan memakai tudung bagi yang muslimah. Kita lihat saja gambar-gambar di bawah, bagaimana muslimah yang memakai pakaian yang lengkap, tidak terhalang untuk melakukan latihan kepolisisan. ...
Fikir-fikirkanlah duhai saudari yang kukasihi kerana Allah, apa yang menghalangimu untuk menutup aurat dengan sempurna dan berhijab?


Segak berkawad..



Tangkas setiap masa..



Bijak menggunakan senjata..



Penuh berhemah...



Ilmu pertahanan diri...



Memasang senjata dalam keadaan tertutup mata...



Cergas..



Kalu mcm ni, mesti selamat punya...



Dalam keadaan sedia...



Polis Malaysia belum tentu boleh...



Latihan menggunakan senjata



Tembakan tepat...


*wahai kawan-kawanku diluar sana y bergelar wanita..renung2 kan lah..tiada alasan untuk kamu semua tidak menutup aurat!!!

1 comment:

Masokis said...

uih... macam PGM plak..
bagus2..