LIFE

" ما هو الهدف من الحياة؟ الإسلام يجعل من الواضح أن على المسلم ، منذ البداية ، أن الغرض من الحياة هو دائم إلى الله عز وجل عبادة. وينبغي لنا أن نعرف أن السبيل الوحيد لخلاصنا في الدنيا والآخرة في معرفة الرب الذي خلقنا ، يؤمنون به ، وعبادته وحده "


~~~what is the aim of life? Islam makes it clear to the Muslim, from the very beginning, that the permanent purpose of life is to worship Allaah. We should know that the only way for our salvation in this life and in the Hereafter is to know the Lord who created us, believe in Him, and worship Him alone~~~

Followers

Sunday, May 16, 2010

SELAMAT HARI GURU..GURU PEMBINA NEGARA BANGSA

JIKA HARI INI SEORANG PERDANA MENTERI BERKUASA,
JIKA HARI INI SEORANG RAJA MENAIKI TAKHTA
JIKA HARI INI SEORANG PRESIDEN SEBUAH NEGARA
JIKA HARI INI SEORANG ULAMA YANG MULIA J
IKA HARI INI SEORANG PEGUAM MENANG BICARA
JIKA HARI INI SEORANG PENULIS TERKEMUKA
SEJARAHNYA DIMULAKAN OLEH SEORANG GURU BIASA
DENGAN LEMBUT SABARNYA MENGAJAR TULIS-BACA
(dipetik dari sajak guru oh guru karya Allahyarham Usman Awang)

di sini saya dan semua yang bernama pelajar mengucapkan terima kasih kepada guru-guru yang sanggup berkhidmat sehingga kami semua dapat masuk ke menara gading seperti yang diidam-idamkan dan ada yang telah tercapai apa yang diimpikan...jutaan tahniah dan sekalung penghargaan dihulurkan kepada guru-guru kerana merekalah... kami dapat menjejakkan kaki ke menara gading. Istilah guru ini haruslah dilihat secara lebih abstrak dimana ia bukan menjurus kepada guru-guru yang mengajar di sekolah sahaja tetapi setiap insan yang pernah mengajar kita satu perkara atau satu huruf termasuklah guru mengaji..pensyarah dll. ibu yang mengandung dan melahirkan kita, serta mendidik dan membesarkan kita dengan sabar juga merpakan seorang guru. dan kita perlu ingat istilah ini juga untuk ibu yang mendidik kesabaran dan ketekunan iaitu Rasulullah sehingga kita dapat kecapi nikmat Islam ini dengan sempurna kerana Baginda juga guru untuk semua. Selamat Hari Guru untuk semua guru-guru di mana jua anda berada sekiranya namamu hanya tercatat diats sekeping kertas atau hanya tinggal batu nisanmu wahai guru ucapan fatihah kami kirimkan kerna dirimu tetap diingatan kami semua insyallah,,,.
n tidak lupauntuk umi ku sayang...selamat hari guru umi...!!! yeahh...sayang umi ...=)
untuk diriku juga selamat hari guru...! hehe n tuk semua kwn2 di IPG seleruh malaysia epi teachers day..moga dpt jdi guru y berdedikasi..kompiten, great, rspnsble, undrstnd, da best teacher soon.....=)
~SELAMAT HARI GURU~

No comments: